Чи чули ви на початку липня новину від BBC? 

Подружжя з Великобританії подало позов до суду на туроператора, який пообіцяв їм засніжену зиму та розваги в Лапландії — сноубординг тощо. Але коли вони туди прибули, виявилося, що снігу в період їхнього відпочинку зовсім не буде. Усі обіцяні активності скасували, тож їм довелося самостійно планувати своє дозвілля. У підсумку, через суд вони отримали компенсацію в розмірі 3,5 тисячі фунтів стерлінгів.

А на що можуть розраховувати наші туристи, якщо обіцяні послуги (готель, трансфер, розваги) не відповідають обумовленим?

Відповідно до статті 20 Закону України "Про туризм", у разі, якщо плани щодо обумовлених послуг змінились, туроператор має:

1. Вжити альтернативні заходи і запропонувати їх туристу без додаткової оплати або повернути різницю коштів, що виникла;

2. Якщо турист відмовляється або запропонувати інші послуги не вбачається за можливе — повернути кошти туристу та виплатити компенсацію (й оплатити трансфер для туриста).

У разі, якщо туроператор не вчинив таких дій, Ви можете звернутися до Держпродспоживслужби зі скаргою або до суду з позовом про захист прав споживачів.

Також варто знати:

Якщо Ви не заявите будь-якої претензії і скористаєтесь альтернативним варіантом, що запропонований туроператором, то вважатиметься, що Ви використали свою послугу, а відтак не можете претендувати на повернення коштів і виплату збитків (позиція Верховного Суду у постанові від 06 лютого 2020 року у справі № 711/1348/19).